Operational Excellence Specialist
- Amersfoort
- € 5.621 - € 7.296 per maand
- Staf & management
Jouw uitdaging
Ben jij een Operational Excellence Specialist die impact wil maken in een dynamische omgeving? Heb jij een scherpe analytische blik en is procesverbetering en verandermanagement helemaal jouw ding? Heb je daarnaast ervaring met Lean Six Sigma-methodologieën en oog voor detail? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Jouw rol:
Als Operational Excellence Specialist bij Qbuzz ben je verantwoordelijk voor het identificeren, analyseren en implementeren van verbeteringen in onze operationele processen. Om inefficiënties te identificeren en oplossingen te ontwikkelen, werk je nauw samen met verschillende afdelingen binnen de organisatie. Je fungeert als de brug tussen verschillende teams waarbij werkt aan innovatieve oplossingen voor operationele uitdagingen, zoals het verbeteren van overlegstructuren en het borgen van kennis. Je bent onderdeel van het operationeel directieteam en rapporteert direct aan de COO. Een rol waarin jij dus echt verschil kan maken binnen de groei van Qbuzz.
Onderdeel van jouw verantwoordelijkheden:
- Verandermanagement en implementatie: Je begeleidt en implementeert organisatorische veranderingen, waarbij je medewerkers traint en ondersteunt in het adopteren van nieuwe werkwijzen. Je identificeert knelpunten en zorg je voor effectieve oplossingen.
- Cultuur van continue verbetering: Je stimuleert een cultuur van continu verbeteren door middel van trainingen, coaching en het faciliteren van verbeterinitiatieven. Je vertaalt data naar meetbare verbeteringen en verbindt de ‘denkers/ontwikkelaars’ met de ‘doeners’.
- Kwaliteitsborging: Je zorgt ervoor dat operationele processen voldoen aan de kwaliteitsnormen en wet- en regelgeving. Je gebruikt je analytische vaardigheden om afwijkingen snel te herkennen en te verbeteren.
- Lean-methodologie: Je past Lean Six Sigma toe om verspilling te minimaliseren en kwaliteit te verbeteren. Jouw analytische inzichten helpen bij het vinden van oorzaken van inefficiëntie en het implementeren van gerichte verbeteringen.
- Stakeholdermanagement: Als Single Point of Contact (SPOC) voor Operational Excellence coördineer je multidisciplinaire teams en zorg je voor effectief stakeholdermanagement.
- Prestatiebeheer: Je ontwikkelt en implementeert systemen om prestaties te meten, monitoren en verbeteren, om trends en kansen te identificeren.
- Projectmanagement: Je leidt de uitvoering van verbeterinitiatieven, creëert draagvlak, behaalt resultaten en zorgt voor een optimale inzet van middelen.
Wie ben jij?
Je bent communicatief sterk, werkt graag samen en bent een echte verbinder. Je bent organisatiesensitief en hebt een passie voor procesverbetering en Lean Six Sigma-methodologieën. Met jouw analytische vaardigheden, proactieve houding en resultaatgerichtheid ben je altijd op zoek naar manieren om prestaties te verbeteren en doelstellingen te behalen. Bovendien houd je van flexibiliteit en ben je bereid om te reizen naar verschillende locaties.
Ook bezit je:
- Je hebt een afgeronde hbo- of wo-opleiding, bij voorkeur in Bedrijfskunde, Technische Bedrijfskunde, of een vergelijkbare richting.
- Je hebt ruime ervaring met Lean Six Sigma methoden en verandermanagement met minimaal een Green Belt certificering.
- 5 jaar ervaring (in een soortgelijke rol)
Wat wij bieden:
Een uitdagende en dynamische werkomgeving waarin je de ruimte en verantwoordelijkheid krijgt om initiatief te nemen en impact te maken. Ook zijn er bij Qbuzz veel mogelijkheden voor jouw professionele en persoonlijke ontwikkeling. Daarnaast:
- Een contract van 40 uur per week met een dienstverband voor een jaar
- Een aantrekkelijk salaris tussen €5621,- en €7296,- per maand op basis van een 40 uur, afhankelijk van je ervaring
- Leaseauto van de zaak
- 32 tot 35 vrije dagen per jaar
- Een eindejaarsbonus conform CAO-OV
- Een degelijk pensioenopbouw via Rail en OV
- Een inhoudelijk uitdagende functie met mogelijkheden voor persoonlijke groei en ontwikkeling
- De mogelijkheid om hybride te werken zowel vanuit huis als vanuit een van onze kantoren
Wie zijn wij?
Beweging. Het zit in onze vezels. We bewegen onze reizigers naar de juiste bestemming, onze collega’s naar hun ideale functie en onze organisatie naar vernieuwing. We hebben hard gewerkt aan onze cultuur en vinden het belangrijk dat iedereen die bij ons werkt, onze waarden uitdraagt. Hoe we met elkaar omgaan en wat ons gezamenlijke doel is. Want dát is wat ons in beweging houdt. En juist dat is wat ons zo verbindt.
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!