
Operational Excellence Specialist
- Amersfoort
- € 5.621 - € 7.296 per maand
- Staf & management
Jouw uitdaging
Ben jij een Operational Excellence Specialist die impact wil maken in een omgeving die letterlijk altijd beweegt? Begin je te glimlachen bij termen als procesverbetering en verandermanagement? Heb je óók nog ervaring met Lean Six Sigma methodologie én oog voor detail? Maak dan kennis met ons!
Dit ga je doen
Als Operational Excellence Specialist bij Qbuzz ben je verantwoordelijk voor het identificeren, analyseren en implementeren van verbeteringen in onze operationele processen. Om inefficiënties te identificeren en oplossingen te ontwikkelen, werk je nauw samen met verschillende afdelingen binnen de organisatie. Je fungeert als de brug tussen verschillende teams waarbij je werkt aan innovatieve oplossingen voor operationele uitdagingen, zoals het verbeteren van overlegstructuren en het borgen van kennis. Je bent onderdeel van het operationeel directieteam en rapporteert direct aan de COO. Een rol waarin jij dus echt verschil kan maken binnen de groei van Qbuzz.
Onderdeel van jouw verantwoordelijkheden:
- Verandermanagement en implementatie: Je begeleidt en implementeert organisatorische veranderingen, waarbij je medewerkers traint en ondersteunt in het adopteren van nieuwe werkwijzen. Je identificeert knelpunten en zorg je voor effectieve oplossingen.
- Cultuur van continue verbetering: Je stimuleert een cultuur van continu verbeteren door middel van trainingen, coaching en het faciliteren van verbeterinitiatieven. Je vertaalt data naar meetbare verbeteringen en verbindt de ‘denkers/ontwikkelaars’ met de ‘doeners’.
- Kwaliteitsborging: Je zorgt ervoor dat operationele processen voldoen aan de kwaliteitsnormen en wet- en regelgeving. Je gebruikt je analytische vaardigheden om afwijkingen snel te herkennen en te verbeteren.
- Lean-methodologie: Je past Lean Six Sigma toe om verspilling te minimaliseren en kwaliteit te verbeteren. Jouw analytische inzichten helpen bij het vinden van oorzaken van inefficiëntie en het implementeren van gerichte verbeteringen.
- Stakeholdermanagement: Als Single Point of Contact (SPOC) voor Operational Excellence coördineer je multidisciplinaire teams en zorg je voor effectief stakeholdermanagement.
- Prestatiebeheer: Je ontwikkelt en implementeert systemen om prestaties te meten, monitoren en verbeteren, om trends en kansen te identificeren.
- Projectmanagement: Je leidt de uitvoering van verbeterinitiatieven, creëert draagvlak, behaalt resultaten en zorgt voor een optimale inzet van middelen.
Dit krijg je van ons
Een uitdagende en dynamische werkomgeving waarin je de ruimte en verantwoordelijkheid krijgt om initiatief te nemen en impact te maken. Ook zijn er bij Qbuzz veel mogelijkheden voor jouw professionele en persoonlijke ontwikkeling. Daarnaast:
- Een contract van 40 uur per week met een dienstverband voor een jaar
- Een aantrekkelijk salaris tussen €5621,- en €7296,- per maand op basis van een 40 uur, afhankelijk van je ervaring
- Een leaseauto
- 32 tot 35 vrije dagen per jaar
- Een eindejaar bonus conform CAO-OV
- Een degelijk pensioenopbouw via Rail en OV
- Een inhoudelijk uitdagende functie met mogelijkheden voor persoonlijke groei en ontwikkeling
- De mogelijkheid om hybride te werken zowel vanuit huis als vanuit een van onze kantoren
Dit neem jij mee
- 5 jaar ervaring in een soortgelijke rol waarin je ruime ervaring met Lean Six Sigma methoden en verandermanagement hebt opgedaan en minimaal een Green Belt certificering.
- Je bent analytisch, proactief, resultaat- en doelgericht en bovendien organisatiesensitief.
- Je bent sterk in je communicatie, werkt graag en efficient samen en mensen noemen jou een echte verbinder.
- een afgeronde hbo- of wo-opleiding, bij voorkeur in Bedrijfskunde, Technische Bedrijfskunde, of een vergelijkbare richting.
Interesse?
Solliciteer dan direct met je cv. Heb je nog vragen? Neem dan contact op met corporate recruiter Jonne Hofstee via jonne.hofstee@qbuzz.nl of 0683101378.
Over Qbuzz
Openbaar vervoer zo vanzelfsprekend en betrouwbaar als water uit de kraan: altijd beschikbaar en van hoge kwaliteit.
Daar staan en gaan we voor. We verbeteren, vernieuwen en groeien. En dit doen we met ons oranje Qbuzz hart.
Onze kernwaarden Verbindend, Vindingrijk, Verantwoordelijk en Vakkundig vormen Qbuzz en zijn de leidraad voor onze dagelijkse beslissingen. Onze missie iedere dag een vanzelfsprekende verbinding is een belofte, een verhaal waar we samen in geloven en delen met de wereld. Bij Qbuzz kijken we elke dag hoe het openbaar vervoer in onze streek of stad beter kan. Slimmer. Sneller. Duurzamer. Vriendelijk. Veilig. Dat doen we graag samen met anderen. En altijd met een open, nieuwsgierige blik.
Daardoor zien we onze reizigers. We zien wat mensen beweegt en we zijn er voor ál die mensen. Waar ze ook heengaan en hoe hun pet ook staat. We brengen ze zo snel mogelijk naar hun werk en met liefde naar oma. We zijn er (op tijd) voor als ze zenuwachtig zijn voor die date, dat sollicitatiegesprek of hun eindexamen. We loodsen ze soepel en veilig door de stad en laten ze rustig genieten van de regio. En we laten zien dat we ze zien. Met een groet en een grapje, als het past.
Zo zorgen we voor een soepele verbinding en fijne aansluiting. Tussen mensen onderling, in de bus, in de tram en in de trein. Maar ook tussen dorp en stad, tussen idee en bestemming. Samen komen we verder, elke dag.
Samen vooruit, samen thuis.
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!